TAURON i Krakowski Park Technologiczny przedstawiają nową ofertę dla start-upów

TAURON i Krakowski Park Technologiczny przedstawiają nową ofertę dla start-upów

Nowa propozycja dla start-upów w ramach KPT ScaleUp Booster obejmuje do 300 tys. zł finansowania, wsparcie ekspertów i możliwość pilotażu z wykorzystaniem infrastruktury TAURONA. Energetyczny koncern poszukuje innowacyjnych rozwiązań w kluczowych dla siebie obszarach.

KPT ScaleUp to akcelerator specjalizujący się w akceleracji start-upów działających w obszarze przemysłu 4.0. Biorące w nim udział start-upy otrzymują eksperckie wsparcie w rozwoju swoich innowacji oraz wsparcie finansowe (dotacja ze środków UE, przekazywanych przez KPT) na realizację projektów pilotażowych z odbiorcami technologii.

Grupa TAURON przystępuje do programu właśnie w roli tzw. odbiorcy technologii. TAURON wraz z wybranymi start-upami może realizować projekty pilotażowe, których celem jest rozwój i testowanie innowacyjnych rozwiązań w sześciu kluczowych dla Grupy obszarach.

Transformacja sektora energetycznego wymaga wdrażania innowacji, które przyspieszą dekarbonizację. KPT ScaleUp to platforma, dzięki której start-upy mogą skalować swoje rozwiązania w oparciu o realne dane z systemów zarządzania energią, infrastrukturę IoT oraz modele predykcyjne. Zapraszamy tych, którzy mają odwagę wyznaczać nowe standardy w obszarze smart grid, zarządzania energią i zrównoważonych technologii – mówi Dominika Goleniowska-Milinković, Kierownik Zespołu Open Innovation w TAURON Polska Energia.

Nasz program akceleracyjny jest wyspecjalizowany w rozwiązaniach dla przemysłu i może się pochwalić dziesiątkami historii o udanych wdrożeniach. Wiemy, że zdeterminowany odbiorca technologii to kluczowy czynnik sukcesu. Mamy w programie dziewięciu takich partnerów. Z Grupą TAURON pracujemy już nie pierwszy raz i wiemy, że traktują firmy uczestniczące w programie bardzo poważnie. To prawdziwe partnerstwo dające dostęp do ekspertów i infrastruktury Grupy TAURON – komentuje Jacek Jankowski, wiceprezes Krakowskiego Parku Technologicznego.

W ramach współpracy TAURON będzie szukać rozwiązań z kilku energetycznych obszarów. W obrębie dystrybucji poszuka pomysłów, które zwiększą efektywność i rozwój sieci, w obrębie wytwarzania OZE: koncepcji wspierających zarządzanie, utrzymanie oraz efektywność tej infrastruktury, w obszarze wytwarzania i dystrybucji ciepła: nowych technologii, wspierających zieloną transformację i efektywność operacyjną sektora. Wysokim priorytetem dla Grupy będzie też rozwój segmentu technologii wodorowych. Tu firma szukać będzie rozwiązań usprawniających proces produkcji zielonego wodoru. Dodatkowo TAURON poszukuje też narzędzi, które staną się wsparciem dla obsługi klienta oraz procesu cyfryzacji.

Zapraszamy do aplikowania do udziału w programie. Nabór zgłoszeń do pierwszej rundy akceleracji trwa do końca sierpnia br. Okres realizacji programu KPT ScaleUp Booster zakończy się w grudniu 2026 roku.

Program akceleracyjny KPT ScaleUp Booster został dofinansowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 (FENG), Działanie 2.28 Startup Booster Poland Smart UP.

TAURON współpracuje ze start-upami

Grupa TAURON od lat angażuje się we współpracę ze start-upami. Do tej pory Grupa przeprowadziła na swojej infrastrukturze ponad 40 pilotaży. Rozwiązania przygotowane przez start-upy znalazły zastosowanie m.in. w obszarze obsługi klienta, elektromobilności czy przy wsparciu wewnętrznych procesów biznesowych.

Wśród kluczowych rozwiązań stanowiących przedmiot akceleracji i finalnie wdrożonych w TAURONIE są właśnie oprogramowanie do zarządzania stacjami ładowania samochodów elektrycznych oraz platforma do zarządzania urządzeniami IoT w ramach projektu Smart City.

Pilotaże okazały się szczególnie ważnym źródłem doświadczeń w testowaniu rozwiązań także z obszaru obsługi klienta. Przykładem pracy nad innowacyjnym narzędziem był rozwój chatbota, który z powodzeniem wykorzystany był w pierwszych miesiącach pandemii SARS COV-2 w 2020 roku. Chatbot wspierał klientów podczas pierwszego kontaktu w sprawach dotyczących podpisywania i przepisywana umów oraz zakupu instalacji fotowoltaicznych. Okazywał się też pomocny w odnalezieniu interesujących treści na portalu tauron.pl.

Źródło: tauron.pl

Views: 1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *