Ponad 2000 szybkich punktów ładowania w Polsce

Ponad 2000 szybkich punktów ładowania w Polsce

Na koniec maja 2024 roku, liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wyniosła 66 312 sztuk. W ubiegłym miesiącu liczba ogólnodostępnych punktów ładowania wzrosła do 6910, z czego 2012 stanowiły punkty DC. W maju 2024 roku udział ogłoszeń BEV w łącznej liczbie ofert pojazdów używanych na portalu OTOMOTO wyniósł 1,6%. Polish EV Outlook Index (PEVO Index) to comiesięczne zestawienie kluczowych danych i statystyk sektora e-mobility w Polsce.

Samochody Elektryczne

Na koniec maja 2024 roku, flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 66 312 pojazdów. W skład floty osobowych BEV wchodziło 59 680 pojazdów, co stanowi wzrost o 56% rok do roku, mimo że liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 1291 sztuk, co oznacza spadek o 5% rok do roku. Flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych wzrosła do 6632 pojazdów, co stanowi wzrost o 62% rok do roku. Flota osobowych, wodorowych FCEV liczyła 225 pojazdów, co stanowi wzrost o 34% rok do roku.

Najpopularniejszymi nowymi osobowymi modelami BEV w maju 2024 roku były Tesla Model 3 (213 sprzedanych sztuk), Tesla Model Y (153 sztuki) oraz Volvo EX30 (100 sztuk). Wśród marek dominowały Tesla, Mercedes-Benz oraz KIA. Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w kwietniu 2024 roku wyniósł 3,0%.

Infrastruktura ładowania

W Polsce na koniec maja 2024 r. funkcjonowało 6910 (+37% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 4898 AC (+28% r/r) oraz 2012 DC (+64% r/r). Największym udziałem w sieci infrastruktury ładowania w Polsce dysponowały ładowarki o mocy do 22 kW (61%), ale liczba szybkich stacji DC o mocy przekraczającej 50 kW bardzo dynamicznie rośnie. Pod koniec maja 2024 r. kierowcy EV mogli w Polsce korzystać już z 1468 takich urządzeń. „PEVO Index” zawiera także informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza jest Warszawa (631 punktów ładowania w maju 2024 r.), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (297), Szczecin (243), Kraków (226) oraz Poznań (214). Liczba punktów wzdłuż sieci TEN-T wyniosła na koniec maja 2024 r. 732, co oznacza wzrost o 24% r/r.

Rynek zeroemisyjnych pojazdów używanych

„PEVO Index” zawiera również dane na temat oferty na rynku wtórnym elektromobilności w Polsce. Pod koniec maja 2024 r. liczba ogłoszeń używanych BEV na portalu OTOMOTO wynosiła 4506. To wzrost o 67% r/r. Udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,6%. Takie oferty odpowiadały za 1,1% wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu OTOMOTO. Najpopularniejszymi modelami BEV na wtórnym rynku e-mobility w Polsce były Nissan Leaf (386 ogłoszeń w maju 2024 r. ze średnią ceną 62 399 PLN), BMW i3 (313 ogłoszeń ze średnią ceną 80 943 PLN) oraz Tesla Model 3 (190 ogłoszeń ze średnią ceną 140 173 PLN).

„Polish EV Outlook” to najważniejsza, najbardziej kompleksowa analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce. PSNM od 5 lat prezentuje w swoim raporcie przekrojowy obraz rynku osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych, infrastruktury ładowania, struktury nabywców EV, zmian legislacyjnych oraz wpływu e-mobility na sektor elektroenergetyczny. „PEVO Index” to cykliczna, udostępniana co miesiąc wersja „Polish EV Outlook” zawierająca aktualizowane na bieżąco, kluczowe dane zawarte w pełnej wersji raportu, prezentowane w przystępnej, infograficznej formie.

Więcej informacji: Polishevoutlook.pl

Views: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *